REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ALERGIKA Z DNIA 15 LIPCA 2018
§1 Postanowienia Ogólne
-
Sklep internetowy ALERGIKA zwany dalej Sklepem, działający pod adresem www.alergika.pl prowadzony jest przez: Wojciech Drużkowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wojciech Drużkowski, zamieszkały w Maszkanicach nr 420, gmina Dębno, poczta Biadoliny Szlacheckie 32-828, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP: 8691648184, REGON: 368819380,
-
Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Alergika, a w szczególności kwestie zawierania i wykonania umów sprzedaży towarów dostępnych w asortymencie sklepu oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną.
-
Słowniczek definicji:
-
Klient - osoba korzystająca ze sklepu internetowego jako kupujący;
-
Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego dostępny pod adresem www.alergika.pl ;
-
Konto Klienta – przypisany do Klienta adres e-mail oraz hasło, utworzone w celu składania zamówień w Sklepie;
-
Formularz zamówienia – formularz udostępniony na stronie internetowej sklepu służący do uszczegółowienia bądź spersonalizowania składanego zamówienia;
-
Zamówienie Indywidualne – zamówienie spersonalizowane ze szczegółowym określeniem wybranych parametrów, w szczególności takich jak wymiary, materiał, tekstura;
-
Usługodawca – Wojciech Drużkowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wojciech Drużkowski, zamieszkały w Maszkanicach nr 420, gmina Dębno, poczta Biadoliny Szlacheckie 32-828, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP: 8691648184, REGON: 368819380, w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną i przewidzianych w regulaminie.
§2 Wymagania techniczne
-
Do korzystania z usług sklepu internetowego, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień niezbędne są następujące wymagania techniczne:
-
Komputer, lub inne urządzenie umożliwiające przeglądanie stron www z dostępem do sieci Internet, wyposażone w przeglądarkę internetową (np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer);
-
Włączony w przeglądarce zapis plików typu Cookies;
-
Aktywny adres e-mail;
-
Zamieszczone na stronie internetowej Sklepu zdjęcia oferowanych towarów mogą odbiegać kolorystycznie od oryginałów ze względu na różną konfigurację sprzętu komputerowego Klientów.
§3 Usługi świadczone drogą elektroniczną
-
W ramach sklepu usługodawca świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
-
Konto Klienta;
-
Formularz zamówienia;
-
Zamówienie Indywidualne;
-
Koszyk;
-
Newsletter
-
Korzystanie ze sklepu jest bezpłatne.
Konto klienta
-
W celu założenia Konta Klienta w Sklepie (rejestracja) należy podać dane osobowe: Imię Nazwisko, adres, nr. telefonu, adres e-mail.
-
Logowanie do Konta Klienta odbywa się przez wykorzystanie adresu e-mail podanego przy rejestracji oraz hasła stworzonego przez Klienta przy procedurze rejestracyjnej.
-
W celu umożliwienia jak najlepszego korzystania ze Sklepu przez Klienta, usługodawca może przetwarzać także inne niezbędne dane osobowe takie jak:
-
Adresy realizacji zamówień;
-
Historia dokonanych zamówień;
-
Informacje dotyczące reklamowanych i zwracanych towarów;
-
Historia i treść zapytań kierowanych do obsługi sklepu;
-
Umowa zostaje zawarta w chwili otrzymania przez klienta potwierdzenia prawidłowej rejestracji w Sklepie. Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony.
-
Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny usunąć swoje Konto Klienta, bezpośrednio logując się do swojego konta, lub kontaktując się z obsługą sklepu.
Formularz zamówienia
-
Korzystanie z formularzu zamówienia rozpoczyna się w momencie dodania pierwszego produktu do koszyka w Sklepie.
-
Złożenie zamówienia następuje po wypełnieniu formularzu zamówienia i akceptacji regulaminu sklepu.
-
W formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych:
-
Imię i Nazwisko / firma przedsiębiorcy, numer NIP;
-
Adres e-mail;
-
Adres zamieszkania / adres siedziby;
-
Numer telefonu kontaktowego;
-
Dane zamówienia: produkty, ilość produktów, ich wymiary oraz specyfikacja przy Zamówieniu Indywidualnym, miejsce i sposób dostawy produktów,
-
Usługa Formularzu Zamówienia ma charakter jednorazowy, a świadczona jest nieodpłatnie.
Zamówienie indywidualne
-
Zamówienie Indywidualne daje możliwość złożenia zamówienia spersonalizowanego pod względem wymiarów produktów, ich szczegółowej specyfikacji, tekstury oraz materiałów użytych do ich wykonania.
-
W przypadku realizacji Zamówienia Indywidualnego, cena towaru zostanie przekazana Klientowi w odrębnym mailu. Realizacja zamówienia rozpocznie się po akceptacji przez Klienta przedłożonej przez Sklep oferty cenowej.
-
W pozostałych aspektach Procedura Zamówienia Indywidualnego jest analogiczna do opisanej w §3 pkt II niniejszego regulaminu z uwzględnieniem zawarcia dodatkowych parametrów w Formularzu Zamówienia
- Złożenie zamówienia indywidualnego możliwe jest drogą telefoniczną oraz mailowa.
§4 Złożenie zamówienia oraz zawarcie umowy sprzedaży
-
Zamówienia można składać drogą elektroniczną 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, z wyjątkiem zamówienia indywidualnego opisanego w paragrafie trzecim
-
Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja treści Regulaminu oraz podania danych osobowych wymienionych w §3 pkt I.
-
Zawarcie umowy sprzedaży między Sklepem, a Klientem następuje po uprzednim złożeniu zamówienia za pomocą Formularza Zamówień zgodnie z procedurą opisaną w §3 pkt II niniejszego regulaminu.
-
Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza otrzymanie zamówienia drogą elektroniczną (adres e-mail, bądź uzupełnić wedle uznania inną metodę) oraz niezwłocznie przystępuje do jego realizacji.
-
Chwila otrzymania wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia jest chwilą zawarcia umowy.
-
W przypadku Zamówienia Indywidualnego chwilą zawarcia umowy będzie chwila akceptacji przez Klienta przedłożonej przez Sklep oferty cenowej zgodnie z §3 pkt III ust. 2 niniejszego regulaminu.
-
Sklep zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań aby złożone zamówienia zrealizowane zostały w terminie 6 dni roboczych. Maksymalny czas realizacji zamówienia nie przekroczy jednak 14 dni.
-
W przypadku Zamówienia Indywidualnego czas realizacji zamówienia wynosi około 10 dni roboczych, każdorazowo jednak zostanie on przybliżony Klientowi w wiadomości e- mail potwierdzającej złożenie zamówienia.
-
Klient ma możliwość weryfikacji, zmiany bądź anulowania złożonego zamówienia poprzez kontakt ze Sklepem pod nr telefonu 790 897 800 / 692 611 158 lub adresem e-mail kontakt@alergika.pl do momentu wysłania przez Sklep potwierdzenia wysłania zamówienia.
-
Realizacja zamówień odbywa się wyłącznie w dni robocze.
-
W razie wątpliwości produkty zamieszczone na stronie oraz ich ceny stanowią zaproszenie do oferty w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
§5 Sposoby i terminy płatności
-
Klient ma możliwość uiszczenia ceny wedle swojego wyboru:
-
Płatność gotówką przy odbiorze osobistym;
-
Płatność za pobraniem tj. gotówką przy odbiorze przesyłki kurierskiej;
-
Przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sklepu Bank Zachodni WBK S.A. - 95 1090 1838 0000 0001 3550 4926,
-
Kartą płatniczą (Visa, Master Card, Maestro);
-
Elektronicznie za pośrednictwem serwisu Bluemedia, Przelewy 24, PayPal oraz PayU;
-
Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem klienta za pośrednictwem systemu Bluemedia, Przelewy 24, PayPal lub PayU. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzą:
-
Bluemedia S. A.
-
PayU S. A.
-
Przelewy 24
-
PayPal
- Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
-
W przypadku wyboru płatności w formie przelewu tradycyjnego, kartą płatniczą lub płatnościami elektronicznymi termin płatności wynosi 7 dni kalendarzowych.
-
Datą zapłaty staje się data uznania na rachunku bankowym Sklepu.
-
W przypadku nie uiszczenia ceny w terminie Sklep może anulować złożone zamówienie informując o tym fakcie Klienta.
-
Szczegółowy zakres procedury wybranej płatności każdorazowo określony zostanie w e-mailu potwierdzającym złożenie zamówienia.
-
Możliwości sposobu zapłaty mogą się różnić w zależności od wybranego sposobu dostawy.
§6 Dostawa
-
Dostarczanie zamówionych towarów realizowane jest na terytorium Rzeczypospolitej.
-
Towar dostarczany jest wyłącznie w dni robocze (tj. od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).
-
Czas dostawy wynosi od 2 do 4 dni roboczych od dnia realizacji zamówienia przez Sklep.
-
Klient ma możliwość wyboru podmiotu realizującego dostawę spośród:
-
Kurier DPD,
-
Kurier DHL,
-
Kurier Inpost,
-
Poczta Polska
-
Zamówiony towar dostarczany jest na adres podany w Formularzu Zamówienia lub do paczkomatu wskazanego przy składaniu zamówienia.
-
Koszt dostawy ponosi Klient.
§7 Reklamacje
-
Sklep odpowiada jako Sprzedający wobec Klienta za wady fizyczne lub prawne rzeczy sprzedanej (rękojmia) na warunkach i w trybie określonym w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.).
-
Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Klientowi.
-
W przypadku gdy Klientem jest przedsiębiorca zobowiązany jest on do zbadania dostarczonego towaru i zawiadomienia Sklepu o ewentualnych wadach fizycznych niezwłocznie. Po tym terminie Sklep nie odpowiada za wady fizyczne rzeczy.
-
Zgłoszenie wady przez Klienta może nastąpić w formie telefonicznej, mailowej lub za pośrednictwem formularza reklamacyjnego.
-
W celu zgłoszenia reklamacji Klient powinien: opisać wadę oraz podać datę jej stwierdzenia, zgłosić wybrane żądanie, okazać dowód zawarcia umowy sprzedaży ze Sklepem, podać dane kontaktowe oraz preferowany sposób komunikacji w sprawie reklamacji.
-
Sklep ustosunkuje się do reklamacji klienta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji.
-
Jeżeli klient zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, nieustosunkowanie się do powyższego przez sklep w terminie 30 dni równoznaczne jest z akceptacją stanowiska Klienta.
-
Formularz reklamacyjny znajduje się tutaj!
§8 Prawo odstąpienia od umowy
Zamówienia klasyczne
-
Zgodnie z treścią ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014, poz. 827) Klient będący Konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
-
Konsument może odstąpić od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie sklepu. Przykładowy wzór odstąpienia od umowy znajduje się w Załączniku nr 1.
-
W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 7 dni od dnia, w którym do Sklepu dotarło oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
-
Płatność zwrócona zostanie w takim sam sposób jak wykonana została transakcja pierwotna.
-
Do ważności odstąpienia od umowy wymagany jest zwrot otrzymanego od Sklepu towaru w stanie nienaruszonym.
-
Bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy ponosi Klient.
-
Formularz odstąpienia od umowy znajduję się tutaj!
Zamówienia indywidualne
-
Odstąpienie od umowy Zamówienia Indywidualnego możliwe jest jedynie w przypadku stwierdzenia wad fizycznych zamówionego towaru (zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi rękojmi za wady fizyczne) lub jego niezgodności z danymi podanymi w Formularzu Zamówienia.
-
Klient nie ma prawa odstąpienia od umowy Zamówienia Indywidualnego bez podania przyczyny ze względu na spersonalizowany charakter zmówienia.
§9 Dane osobowe
-
Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Wojciech Drużkowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Alergika Wojciech Drużkowski, zamieszkały w Maszkanicach nr 420, gmina Dębno, poczta Biadoliny Szlacheckie 32-828, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP: 8691648184, REGON: 368819380,
-
Sklep przetwarza dane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
-
Szczegóły dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności oraz w Polityce Plików Cookies, dostępnymi pod adresem www.alergika.pl
§10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń – platforma ODR
-
Klient będący Konsumentem posiada następujące możliwości pozasądowego rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń:
-
Zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
-
Zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą.
-
Skorzystania z internetowego systemu rozpatrywania sporów. Pod adresem internetowym https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=PL gdzie znajduje się platforma umożliwiająca pozasądowe rozpatrywanie sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami drogą elektroniczną, w wypadku sporu wynikającego z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (Platforma ODR).
-
Informacje na temat innych możliwości pozasądowego rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać na stronie https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
§11 Postanowienia końcowe
-
Klient może uzyskać nieodpłatnie dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Sklepu, w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
-
W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą przepisy prawa polskiego w szczególności Kodeksu Cywilnego.
-
Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany stają się skuteczne w terminie wskazanym przez Sklep, nie krótszym niż 14 dni kalendarzowych od dnia udostępnienia zmian na stronie internetowej Sklepu. Zmiany nie mogą naruszać praw nabytych Klientów.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.07.2018.